"Başka biri olmak istemezdim"
" Başka biri olmak istemezdim " Sergisi İstanbul'da Tarihi Yarımada'da dolaşmak ilgimi çeker, çok severim. Yüzlerce yıl, (bazen 1-2 bin yıl) içinde dolaşmak, "zamanın içinde dolaşmak" gibi gelir. Bu heyecan verir bana. Çünkü o an karşımda olan ya da içinde olduğum tarihi yapı, insana upuzun bir "zaman yolculuğu"na olanak tanır. O an, ya da daha sonra (bilgilenmek için araştırma, bilgilenme) yolculuğa çıkartır insanı... 2 gün önce yine böyle bir "tur" yaptım. Fener/Balat'taki Yoakimion Rum Kız Lisesi'nde açılmış, " Başka biri olmak istemezdim " sergisine gittim. Un-kapanı köprüsünün başından itibaren, sokak aralarından Fener/Balat'a kadar yürüdüm. Serginin açıldığı okul, Lise 1880'lerde açılmış, 1988'de eğitim faaliyetini sonlandırmış eski tarihi bir mekan. Aslında geçtiğimiz 8-9 yıl içinde benzer tarihi mekanlarda, benzer konseptli iki sergiye daha gitmiştim, biri Kurtuluş'ta Eski Rum İlkokulu, diğe...

.jpeg)

